چکیده علامه طباطبایی با وجود اینکه در مسئلۀ قضای الهی بـر خـلاف رویکـرد فلـسفی رایج، قضا را تنها منحصر بـه عـالم مجـردات ندانـسته و آن را بـه عـالم مـاده نیـز سرایت داده و گام جدیدی در این زمینه برداشـته و میـان دیـدگاه فلـسفی رایـج و دیــدگاه قــرآن و روایــات، الفــت و ســازگاری بیــشتری ایجــاد نمــوده اســت، در وجودشناسی مسئلۀ قدر از این عمومیت دست کشیده و مرتبۀ قدر را تنها به عـالم ماده نسبت داده است. در این مقاله تـلاش شـده اسـت تـا بـا رویکـرد تفـسیری، روایی و فلسفی، دیدگاه ایشان تحلیل و بررسی شود. در پایان این نتیجه بـه دسـت آمده است که قدر نیز مانند قضا در همۀ مراتب هستی راه دارد و تفاوت میان این دو تنها به اعتبار عقلـی بـازمیگـردد. همچنـین در ضـمن نتیجـهگیـری کلـی بـه پیامدهای نظر مختار اشاره شده است.
مبلغ قابل پرداخت 6,300 تومان
رمز گشایی ضمیر پنهان نوشته حمید تقدسی فهـرســت: - پیشگفـتار - نگرشی به ماهیت انسان - جستجویی برای شناخت خویشتـن - معادلات هفتگانة اکتشاف خویشتـن - معادلـه اول: آنچه از واقعیت خویشـتن آگاهی، بخش محدودی از حقیقت توست - معادله دوم: حقایق محدود بازنمایی شده درآگاهی، ... ...
The Turn of the Keyby Ruth WareWhen she stumbles across the ad, she’s looking for something else completely. But it seems like too good an opportunity to miss—a live-in nannying post, with a staggeringly generous salary. And when Rowan Caine arrives at Heatherbrae House, ... ...
اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.
ایجاد وب سایت یا